ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΛΑΒΡΑΝΟΣ - ''ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟΥΣΙΑΣ''.. (Κέρκυρα, 30 Μαΐου 1935 – Αθήνα, 25 Μαρτίου 2015)...Ο μελωδός του παλιού ελληνικού σινεμά και «γκουρού» της ελληνικής jazz και soul Γεράσιμος Λαβράνος «έφυγε» στα 80 του...Ηταν ο «γκουρού» της ελληνικής jazz και soul, έφερε πρώτη φορά σε night clubs τα go go girls και είχε βάλει την υπογραφή του στο τσαχπίνικο και ρυθμικό «Χάλι γκάλι» που τραγουδούσε και χόρευε όλο χάρη -μαζί με τον Αλέκο Αλεξανδράκη- η Αλίκη Βουγιουκλάκη στην ταινία η «Σωφερίνα». Ο συνθέτης και μουσικός Γεράσιμος Λαβράνος «έφυγε» σε ηλικία 80 ετών αφήνοντας πίσω του πλούσιο καλλιτεχνικό έργο...Εκτός από τα τραγούδια του έγραψε για την ταινία του Αλέκου Σακελλάριου (όπως το «Φεγγαράκι», αλλά και το «Τιμόνι» που η φυλακισμένη «σωφερίνα» ερμηνεύει παρέα με τον Γιώργο Ζαμπέτα και την παρέα του) έντυσε μουσικά συνολικά 25 φιλμ, με τελευταίο τον «Αγώνα χωρίς τέλος» Ο Γεράσιμος Λαβράνοςτου 1979, ενώ είχε συνεργαστεί με όλους τους σπουδαίους Ελληνες ερμηνευτές, από τον Ντέμη Ρούσσο -με δική του προτροπή ο αξέχαστος ερμηνευτής είχε υιοθετήσει το στιλ της κελεμπίας- έως την αγαπημένη του Νάνα Μούσχουρη.
Γεννημένος στην Κέρκυρα το 1935, ο Γεράσιμος Λαβράνος στα 11 χρόνια του άρχισε να παίζει κόρνο στη φιλαρμονική εταιρεία «Ν. Μάντζαρος». Εγραψε το πρώτο τραγούδι του το 1958 με τίτλο «Χέρι, χέρι», σε στίχους Κώστα Πρετεντέρη, το οποίο κυκλοφόρησε σε δίσκο την επόμενη χρονιά και σημείωσε μεγάλη επιτυχία. Μάλιστα το κομμάτι αυτό ερμήνευσε σε επανεκτέλεση ένας από τους σημαντικότερους ερμηνευτές της Γαλλίας, ο Λουί Μαριανό.
Στα πρώτα βήματά του είχε μουσικό συμπαραστάτη τον Γιώργο Μουζάκη, με τον οποίο συνεργάστηκε παίζοντας σε κοσμικά κέντρα και κρουαζιερόπλοια, ακόμα και σε περιοδείες για τους Ελληνες του εξωτερικού. Από τις πλέον αξιομνημόνευτες στιγμές στην πολύχρονη καριέρα του ήταν η συμμετοχή του στο γλέντι που είχαν στήσει οι συντελεστές της ταινίας «Ποτέ την Κυριακή» στις Κάννες το 1960....Μετά τη βράβευσή τους από το κινηματογραφικό φεστιβάλ ο Γεράσιμος Λαβράνος, ο Γιώργος Ζαμπέτας και ο Μάνος Χατζιδάκις είχαν παίξει το διάσημο κομμάτι «Τα παιδιά του Πειραιά» πέντε φορές και σε πέντε διαφορετικές εκτελέσεις ξεσηκώνοντας όλους τους παρευρισκομένους στην Κρουαζέτ!
Το 1962 ο συνθέτης δημιούργησε την πρώτη τζαζ ορχήστρα του παίζοντας σε διάφορα γνωστά κέντρα της εποχής -μεταξύ αυτών, η «Αθηναία» αλλά και το «Κόρονετ»- προκαλώντας κοσμοσυρροή. Δεν ήταν τυχαίο άλλωστε πως το περιοδικό «Jazz and jazz» το 2007 συμπεριέλαβε τον σπουδαίο Ελληνα στους κορυφαίους του μουσικού είδους exotica mood, πλάι σε μυθικά ονόματα όπως των Λες Μπάξτερ και Ντένις Μάρτιν.
Είχε συνεργαστεί με μεγάλους ερμηνευτές του ελληνικού πενταγράμμου, μεταξύ των οποίων οι Τζίμης Μακούλης, Τζένη Βάνου, Γιοβάννα, Μαρινέλλα -μαζί είχαν κάνει μια μεγάλη περιοδεία στη Βραζιλία- Γιάννης Βογιατζής, Πόπη Αστεριάδη και Καίτη Χωματά. Μάλιστα ο Γεράσιμος Λαβράνος ήταν εκείνος που είχε επινοήσει το ψευδώνυμο «Τζένη Βάνου» για την αξέχαστη τραγουδίστρια (το πραγματικό της όνομα ήταν Ευγενία Βραχνού) προκειμένου να μην γίνει αντιληπτή από τον πατέρα της, όταν άρχισε να τραγουδά στο κρατικό ραδιόφωνο.
Με δικές του συνθέσεις άρχισε την καριέρα της και η Αντζελα Ζήλεια, η οποία πριν από μερικά χρόνια του είχε στείλει… πακέτο μέσω γνωστής τηλεοπτικής εκπομπής για να τον ευχαριστήσει με τον δικό της, ξεχωριστό τρόπο.
Ο Κερκυραίος δημιουργός ήταν εκείνος που είχε γράψει τα soundtracks των ταινιών «Νύχτα γάμου», «Ο φίλος μου ο Λευτεράκης», «Ζητείται ψεύτης»...
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο Ντέμης Ρούσσος άρχισε να φοράει κελεμπίες κατόπιν δικής του παρότρυνσης! «Τον Ντέμη τον γνώρισα το ’67. Επαιζε κοντραμπάσο στην ορχήστρα του Τόνι Πινέλι και τραγουδούσε. Είχε γκελ, αλλά το look του ήταν συντηρητικό. Ηρθε στο τραπέζι μου και του είπα ότι θα τον πάρω στην “Αθηναία”, όμως τον έβλεπα “σφιχτό” στο μπλε κοστουμάκι του. Τον πήγα στο ατελιέ του Γιάννη Τσεκλένη και έκτοτε καθιέρωσε το στιλ κελεμπία»...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.